Ігор Фісун: УКРКАРТ створює діджитал-банкінг для українських та іноземних клієнтів

d82b16c15ecf65e2143b47bca6cb14cb

Ви згaдaли прo співпрaцю з Укрпoштoю. В цьoму кoнтeксті цікaвo: пeрспeктиви Укрпoшти як бaнку як oцінюєтe?

— Нe є тaємницeю пoлітичнa склaдoвa цьoгo питaння. Якщo Вeрxoвнa Рaдa Укрaїни уxвaлить у другoму читaнні зaкoнoпрoєкт 2788-д, який дoзвoлить Укрпoшті нaдaвaти oбмeжeні бaнківські пoслуги, тo, звіснo, тexнoлoгічнo ми зaбeзпeчимo пaртнeру всі умoви, щoб він йшoв у нoгу з рoзвиткoм фінтexу. Зoкрeмa, будeмo дoпoмaгaти Укрпoшті у здійснeнні eмісії кaртoк, їx oбслугoвувaнні, підтримaнні клієнтськoї бaзи тoщo. Нa сьoгoдні  Укрпoштa oбслугoвує близькo 4,5 млн пeнсіoнeрів, a цe мaйжe пoлoвинa від усієї кількoсті пeнсіoнeрів в нaшій крaїні.

 

У пaртнeрстві з Укрпoштoю щo вдaлoся рeaлізувaти зa цeй рік, a щo плaнуєтe нa нaступний?

— Ввaжaю, у 2020-му пoпрaцювaли дoвoлі рeзультaтивнo. Нaші спільні прoєкти oрієнтoвaні, зoкрeмa, нa рoзвитoк плaтіжнoї інфраструктури у країні та національної системи «ПРОСТІР». Наприклад, УКРКАРТ впровадив зняття готівки (у розмірі прежде 10 тис грн) минуя POS-термінали для Укрпошти. Така можливість з’явилася в обласних центрах та населених пунктах із понад 2000 жителів, дескать скорочуються банківські відділення та банкомати, але є відділення Укрпошти з POS-терміналами. 

Також термінали Укрпошти, які обслуговує УКРКАРТ, навесні почали приймати картки «ПРОСТІР». Сиречь мережа національної платіжної системи розширилася получи и распишись +5000 POS-терміналів. 

Ми модернізували Р2Р-сторінку получи сайті Укрпошти і реалізували с налета із SSI та колегами з BPC Україна кешбек-програму по (по грибы) картками monobank. Окрім того, в (видах Укрпошти ми реалізували технологію A2C. Це переказ грошей з рахунку для картку фізичної особи. Технологія може використовуватись ради мікрокредитування, зараз вона получай стадії тестування продакшена з боку Укрпошти. 

Також у грудні у всій мережі терміналів Укрпошти запустили сервіс поповнення карток. 

Ігорю, у нашій розмові ви згадали для співпрацю з Union Pay. В чому бачите переваги роботи з цією платіжною системою?

— Union Pay є державним монополістом у Китаї (картки інших платіжних систем спустя некоторое время мало де приймають). Оскільки Union Pay націлена получи освоєння українського та європейського ринків, ведь і пропонує більш вигідні та гнучкіші умови про клієнтів, ніж ветерани ринку Mastercard та Visa. І важливо, що технологічно Union Pay від них мало-: неграмотный відстає. 

Китай є одним із ключових торгових партнерів України, обсяги співпраці з яким зростають щороку. Закономірно, що после таких умов для бізнесу двох країн вигідно мати взаємо інтегровану систему розрахунків. Union Pay полегшує розрахунки українським підприємцям із постачальниками в Китаї, а банківському сектору вона забезпечує нові можливості інтеграції после світової фінансової системи. Картки Union Pay приймають більшість країн світу. Важливо і тетка, що ця платіжна системка надає комплексні рішення в целях малих і середніх банків.

Виграти конкуренцію з Visa та Mastercard, возьми Ваш погляд, в перспективі  UnionPay зможе чи ні?

— Сказати, що UnionPay витіснить Visa та Mastercard, звісно, гадаю — ні, без- витіснить, але свою частку ринку збільшить. Певний перерозподіл відбудеться. 

Як думаєте, з такими гравцями чи залишиться місце получи ринку українському продукту НПС «ПРОСТІР» та платіжній системі УКРКАРТ, яку ви плануєте розвивати? 

Впевнений, місце залишиться. Розвиток національної платіжної системи потрібен з огляду получай те, що це сприятиме, зокрема, здешевленню міжбанківських платежів, збільшенню надходжень вплоть до держбюджету, детінізації економіки, а також природній конкуренції, від якої виграє кожен українець. 

Вважаю, що «ПРОСТІР» з случаем потрібно розвивати не тільки як національну, але й міжнародну платіжну систему. В її рамках можемо співпрацювати з різними країнами, зокрема сусідніми. Наприклад, у цій системі гривня могла би конвертуватися (клірингуватися), скажімо, напряму в грузинську ларі і навпаки. Витрат если менше. Бо сьогодні ми, розраховуючись у Грузії картками Visa чи Mastercard, отримуємо подвійну конвертацію. Спочатку гривня конвертується в долари, потім — долар в місцеву валюту.     

Вплоть до речі, стати членом НПС «ПРОСТІР» значно простіше, ніж членом Visa чи  Mastercard. Але около цьому кількість карток національної платіжної системи возьми ринку мізерна і не сягає поки що навіть піввідсотка. 

А взагалі для базі «ПРОСТОРУ» реалізувати вже щось вдалося?

— Як я вже зазначив, у 2020-му році ми розширили мережу національної платіжної системи в 5000 POS-терміналів Укрпошти. Також восени УКРКАРТ і свой клієнт банк «Траст-капітал» презентували новий результат — картку платіжної системи ПРОСТІР+ID Української асоціації нефрологів.

Ви анонсували, що ваша ледовая дружина на базі УКРКАРТ створює діджитал-банкінг. Возьми якому етапі розробка і яким очікуєте плод?

— Так, наш діджитал-банкінг ми вже пропонуємо невеликим банкам як зручне сучасне технологічне SaaS-рішення ради створення власного онлайн-банкінгу. Розробка такого продукту доволі дороге задоволення ради невеликих гравців, а наше рішення у форматі white label значно доступніше та економічно доцільніше. Сверху сьогодні зроблено левову частку роботи. Технічне ядро, яке забезпечує основні процеси, працює. У мене вже навіть тестова версія встановлена у смартфоні і можу проводити тестові операції. Армия-енд (тобто видима частина) держи платформах iOS та Android вже завершена сверху 95%. Бекенд будемо допрацьовувати ще кілька місяців. 

Перші клієнти уж є?

— Так, є домовленості з «Оксі Банчик». Ще з деякими банками ведемо переговори. 

Ради рахунок чого плануєте вигравати у інших мобільних банкінгів, які уж є на ринку?

— Ключова перевага у економічно вигідній пропозиції. Банки заощадять в розробці, а тому зможуть виділити більше коштів нате маркетинг і просування продукту возьми ринку. 

А індивідуальні рішення с целью окремих банків будуть чи тільки одна концепция?

— Концептуально і технологічно це если одна система, але вона може мати різні версії, в тому числі під індивідуальний запит. Ми безлюдный (=малолюдный) вигадуємо велосипед, а модифікуємо, умовно кажучи, товщину коліс, колір конопля тощо. Наш продукт, в залежності від функціоналу, матиме кілька версій. У першій базовій версії, наприклад, если можливість  додати активну карту в мобільний додаток і повністю керувати нею по (по грибы) допомогою різних функцій; відслідковувати транзакції по (по грибы) картками, бачити аналітику і угруповання транзакцій после типами витрат (наприклад, розваги чи медицина); виконувати P2P перекази як зі своєї карти, где-то і з карт інших банків; отримувати повідомлення від банку помощью PUSH-сервіс.

У більш розширеній версії будуть доступні ще й реєстрація нових клієнтів і дистанційне відкриття кредитних та інших карт з доставкою кур\’єром аль через служби логістики; Google Pay і Apple Pay; расплата через QR; депозитні і кредитні послуги; функціонал во (избежание ФОПів, інтеграція з різними чат-ботами тощо.

Саме з цим продуктом УКРКАРТ планує вийти нате міжнародний ринок? 

— Ми пропонуємо іноземним фінансовим компаніям ті сучасні технологічні рішення, яких сверху сьогодні вимагає ринок. Це рішення, які переважно «під капотом». Але в тому числі і выше- діджитал-банкінг. 

Багато хто бормотать (про себя), що діджитал-банкінг в Україні набагато кращий, аніж, скажімо, в деяких країнах Європи…

— Погоджуюся. Наші переваги у тому, що європейці більш консервативні — вони задовольняються тим, що мають. Ми більш драйвові, більше відкриті давно новизни, не боїмося експериментів.  

Взагалі зацікавленість з чийогось боку вже є?

— В среднем, ми ведемо переговори з банками Далекого Сходу, Латинської Америки, Африки. Це довготривалий і непростий процес, але в принципі ми знаходимо з ними спільну мову. Паралельно домовляємося і з країнами Центральної Європи та деякими найближчими сусідами.

Взагалі від сьогоднішньої коронакризи ви у виграші чи програші?

— В програші, мабуть, увесь ринок. Рівень платоспроможності помітно знизився. Ринок проявляє більшу настороженість. Більшість гравців вичікують, а що если далі; різко скоротили витрати, зокрема, бери впровадження нових технологій. У пирушка же час ми адаптувалися і працюємо у цих умовах. 

І навіть складаєте стратегічні плани сверху майбутнє?

— Звісно. Тетенька, що нас не вбиває, загартовує нас і трудиться сильнішими. 

Розмовляла Надія Михальчук, спеціально для того дело 

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.